את ההפקה מעוררת ההשראה של הקולקציה החדשה של סטודיו MËDINA, הן בנו יחד עם המאפר המוכשר נאור אפל, אותו טל מגדירה כ-“גאון קריאייטיב”, שהיה אחראי גם על האיפור וגם על צילום ההפקה. ההפקה השאירה אותנו פעורות פה והיינו חייבת לשבת לשיחה כנה ופתוחה עם טל מדינה, הדור השלישי והמעצבת שמובילה כיום את בית האופנה, ולשמוע על ההשראה שמאחורי הקולקציה.
“לחגוג את הנשיות”
“מה שהנחה אותנו בקולקציה הזו, ובהתאם לכך גם בהפקה שיצרנו, זו הכלה החדשה, הצעירה, זו שמחלקת את החתונה שלה לשני חלקים” מסבירה טל. “יש את החלק הרשמי, הטקסי, שבדרך כלל מתחיל ונגמר תוך חצי שעה, ויש את החלק השני, החלק של המסיבה לה הן מחכות. הן בשנות ה-20 שלהן, צעירות, חיות, והן לא רוצות להראות כאילו הן לובשות את השמלה של אמא שלהן – הן רוצות לחגוג את הנשיות, להרגיש סקסיות, להיות דוגמניות ליום אחד”.
“שמלות כלה זו אופנה”
ההפקה, ששאבה השראה מהפקות האופנה האייקוניות של קלווין קליין בשחור ולבן, תופסת את העין מהרגע הראשון. השילוב של שמלות הכלה עם אלמנטים כמו ג’קט עור, גבר בטי-שירט לבנה גזורה או ללא חולצה בכלל, זורק אותנו בשניות אל אופנת היי-אנד, אל משהו אדג’י, עדכני ולא מתנצל. “זה מאד מאפיין את הסטודיו” אומרת טל. “אני גדלתי תחת מעצבת אופנה, אמא שלי, ואני ידעתי להבדיל בין פאייטים לחרוזים עוד לפני שלמדתי לדבר. היה לי חשוב להראות ששמלת כלה זה לא משהו חנוט ועייף, שאת מסתכלת בתמונות אחרי שנתיים ומתבאסת. שמלות כלה זו אופנה, זו האופנה שקורית הכי חזק בישראל היום. אני לא מאמינה בעולם השמלות, אני מאמינה בעיצוב ומאמינה בכלות שצורכות אופנה, הן לא צורכות שמלות כלה”.
את התפר המרתק הזה שבין עולם הכלות לעולם האופנה ניתן לראות בבירור בהפקה הזו, ובעיצובים של סטודיו MËDINA בכלל. ב-סטודיו MËDINA, הכלה לא תמצא שכבות של בדים וגזרות נפוחות, ארוכות ומכבידות, אלא שמלות שחוגגות את הגוף הנשי, ומציגות לראווה מחשוף, שסע עמוק, גב חשוף ובדים קלילים, כמעט שקופים, ועם זאת, בתוך מבנה שעשוי בטכניקה כל כך מוקפדת ואיכותית שהוא שומר על גופה של הכלה, כמעט כמו שריון, כפי שמגדירה טל.
“השמלות בקולקציה הזו בנויות כמעט כולן בטכניקה של מחוכים” מסבירה טל. “זו הטכניקה המועדפת עליי לבניית שמלה מכמה סיבות. ראשית, בניית המחוך ואופן התפירה שלו מאפשר לכלה חופש – לא משנה כמה היא תרקוד, תקפוץ ותשתולל, פיסת בד אחת לא תזוז ממקומה”.
“אנחנו יודעים לתפור את המחוכים הללו גמישים במיוחד, ולא כמו שעשו בעבר לפני עשרות שנים, כשהיו מרכיבים ממחוכים מעצמות לוויתנים” היא מספרת בחיוך. “ואנחנו יוצרים מבנה גמיש ששומר על הכלה ומחמיא לגוף שלה. בנוסף, אני אוהבת את המחוך כי הוא מאפשר גם לי חופש. לא משנה מה המידה של הכלה, אנחנו לא תלויות בכוח המשיכה או בסלוטייפ כדי להחזיק לה את החזה. גוף של אישה לא אמור להיות מודבק. עם גודל הקאפ אני בונה את המחוך וכל הדיגום מעל יושב מושלם, גם במידה 36 וגם במידה 46. לצד הטכניקה הזו, אנחנו משלבות את הבדים הכי עדינים, הכי קלילים, שיפון משי, סולטיס, טול משי, הכל עדין ואפילו קצת שקפקף, אני לא משתמשת בבטנות לעולם, והבד לא נשען על שום דבר פלסטיקי או נוקשה, הוא נופל בדיוק כמו שהוא אמור ליפול, באופן הכי טבעי”.
לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
אז איך נולד הקונספט של חתונת מסיבה? טל מספרת על החוויה שלה עצמה כשהיא התחתנה לפני כמה שנים. “כל מה שעניין אותי כשאני התחתנתי, זה לעשות את המסיבה הכי מטורפת שלי ושל החברים שלי. כולם הגיע לבושים בלבן, ואחרי החלק הטקסי, המשכנו למסיבה. הכלות שמגיעות אליי, בגילאי ה-20, הכלות של היום, רוצות (וגם יכולות) לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. הן רוצות את החלק הנצחי, הקלאסי, החופה והטקס שהן יראו אחר כך לילדים ולנכדים, אבל הן גם רוצות את המסיבה הכי טובה שתהיה להן בחיים. הכלה הזו יודעת שעבורה, זה הזמן הנכון והמקום הנכון לחגוג את הגיל שלה, וזה לא יחזור שוב”.
טל מספרת כי הרבה מהכלות שהגיעו לסטודיו לאחרונה, הפכו את יום החתונה למעין יום צילום בו הן מככבות כדוגמניות. “הכלות הן קהל של פעם בחיים. והיום הן כבר לא מתביישות. זה משהו שהיה לנו חשוב להעביר בהפקה הזאת. הן רוצות להיות דוגמניות, הן לא מסתפקות בשמלה אחת שתעביר את המסר, בדיוק כמו שעבורן החתונה מתחלקת לשני חלקים, כך יש גם לבוש שונה לכל אחד מהחלקים, והן דואגות לעשות יום צילום עם כל השמלות, שתיים ולפעמים גם שלוש. הן מפנות זמן עם הצלם ביום החתונה לתצוגת האופנה שלהן. וכן, הן לא מתביישות ולא מתנצלות ולא חושבות מה סבתא תגיד, הן הולכות עם האמת שלהן עד הסוף, הן מקבלות בחירות שאנשים מדברים עליהן אחר כך והן עפות על עצמן. זו המהות של הקולקציה ושל ההפקה הזו”.
בונה עבורן את החלום
ולמרות ההפקה המוקפדת, טל מעידה כי מה שחשוב עבורה זה איך השמלה יושבת על כלה אמיתית. “ההפקה מציגה את השמלות באופן הכי מוקפד שיש, אבל עם זאת, הסטודיו שלנו מעלה בערך שלוש פעמים ביום תמונות של השמלות שלנו על כלות אמיתיות. זה נותן לכלה הפוטנציאלית את הבטחון להבין שהשמלות לא רק יפות על הדוגמנית. כשהן מגיעות לסטודיו, זה עובד על בסיס תצוגה, את כל הדגמים שהן ראו הן ימצאו כאן. אין סיכוי שהן יגיעו עם תמונה של דגם ולא יהיה לי אותו כאן. יש להן את האופציה למדוד, להרגיש את הדגם עליהן ולבחור את השמלות שלהן לפי התצוגה. אני תמיד אומרת לכלות שאני אתאים את השמלה למידה שלהן, הן לא צריכות להשתגע, לרדת במשקל או לעשות שינויים כדי להיכנס לחלום שהן ראו. אני בונה את החלום בשבילן”.
קרדיטים:
שמלות כלה: סטודיו MËDINA
איפור: נאור אפל
הפקה: נאור אפל
עיצוב שיער: אדיר יעקב
דוגמנית: אוריין צ’אקי